Wrażliwość – pożądana cecha liderów przyszłości. Hello News 08.09.2020 r.

Z pierwszym tygodniem września powoli zaczęliśmy wracać do normalności sprzed epidemii. Większość organizacji już znalazła swój sposób na aktualną sytuację i działa na pełnych obrotach. W dzisiejszym Hello Newsie branża HR (i nie tylko!) częstuje nas bardzo ciekawymi publikacjami. W drugim tygodniu września przeczytamy m.in. o destabilizacji na rynku pracy czy pożądanych cechach przyszłych liderów.

Miłej lektury! 

1. Czy wysokie widełki to tylko clickbait?

Just Geek IT w swoim artykule postanowił zbadać, czy widełki, które zaczynają być standardem w branży IT, nie są tylko clikbaitem, zachęcającym do wejścia w ogłoszenie. Doświadczeni programiści odpowiadają m.in. na pytanie, jak powinny wyglądać ogłoszenia o pracę. Czy podawanie widełek powinno być standardem, a może lepszą alternatywą byłoby ukazywanie konkretnej kwoty?

Więcej na ten temat tutaj

2. Niezawisły architekt kariery

Destabilizacja na rynku pracy to pokłosie wydarzeń związanych z pandemią. Sytuacja spowodowała, że wielu specjalistów, mimo długoletniego stażu, pozostało bez stałego zatrudnienia. Aż 71% badanych nie zamierza przyjąć stanowiska mniej samodzielnego niż dotychczas. Z badań wynika, że młodzi pracownicy niechętnie decydują się na powrót do pracy na niższym szczeblu. A jak to wygląda z HR-owego punktu widzenia, dowiecie się w publikacji na Rocket Space.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Wrażliwość – pożądana cecha liderów przyszłości

Coraz częstsze komunikowanie się w świecie wirtualnym z jednej strony powoduje budowanie więzi, a z drugiej strony sprawia, że oddalamy się od siebie emocjonalnie. Empatia społeczna mimo technologii osiąga coraz niższy poziom, a to prowadzi do większych nierówności na świecie. Jak rozwiązać ten problem? Wrażliwość to cecha, która pomoże patrzeć na świat z większą otwartością, a stres psychiczny i fizyczny nie będzie naszą codziennością. To ta cecha charakteru będzie najbardziej pożądana u przyszłych liderów. Jakie umiejętności będą jeszcze potrzebne w środowisku pracy w najbliższych latach? Na te pytanie odpowiada Monika Parker w najnowszym tekście employerbranding.pl.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Jak prawidłowo badać?

Przeprowadzanie badań to nieodłączny element pracy każdego HR-owca. Zadowolenie z benefitów czy ankiety po onboardingu są badane z dużą chęcią, ponieważ opinia osób dla których wprowadzane są zmiany jest najcenniejsza. Jak zachęcać pracowników do wypełniania ankiet? How 2 HR przedstawia 7 rad, które pomogą Wam w prowadzeniu badań.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Milenialsi a pandemia

Młodzi ludzie, mimo wielu problemów związanych z utrzymaniem czy znalezieniem pracy podczas pandemii, okazali się grupą najbardziej odporną psychicznie na zaistniałą sytuację. Z najnowszych badań wynika, że pojawienie się epidemii koronawirusa jest motorem napędowym do zmian dla pokolenia Milenialsów. Aż 76% pokolenia Y stwierdza, że kryzys daje im szansę na “zresetowanie się” i zmienienie swojego życia na lepsze. Co na to wpływa? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym artykule HR News.

Więcej na ten temat tutaj


Zestawienie przygotowała Karina Szóstakowska.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.