W jaki sposób przyjąć pracownika, by został na dłużej? Hello News 10.09.2019 r.

W jaki sposób przyjąć pracownika, by został na dłużej? Hello News 10.09.2019 r.

Zrekrutowanie ambitnego pracownika, który nie odejdzie z firmy po kilku miesiącach to marzenie każdego pracodawcy. Aby pracownik został w firmie na dłużej, musi czuć się w niej komfortowo już od pierwszego dnia. Ponad połowa osób poszukujących pracy uważa, że najważniejszym aspektem decydującym o pozostaniu w firmie jest dobra komunikacja oraz jasno określone oczekiwania. Niestety wprowadzenie nowego pracownika często pozostawia wiele do życzenia. Pierwszy dzień biurze zaczyna się od oprowadzenia po firmie, przełożony przekazuje podstawowe informacje o czekających obowiązkach i dalej pozostawiony jest sam sobie. W jaki sposób przeprowadzić skuteczny onboarding? Czym jest metoda 4C? Dowiesz się tego w najnowszym wydaniu HelloNews!  

1. Jak nie udzielać feedbacku? W dobie internetu oceniać można niemal wszystko. Krytyka stała się tak bardzo powszechna, iż zaczęto zapominać, że każde działanie wyrażające opinię ma realny wpływ na ocenianego. Czy jest to wpływ pozytywny, czy też nie, zależy od tego, w jaki sposób ocena została udzielona, przez kogo i jaki komentarz jej towarzyszy. Kiedy informacje zwrotne niosą za sobą faktyczną wartość? W jaki sposób udzielać feedbacku?

Więcej na ten temat tutaj.

2. Nie pal mostów – jak podziękować potencjalnym pracownikom za udział w rekrutacji? Oczywiście każdy rekruter woli informować o pozytywnym przebiegu procesu rekrutacji, jednak trzeba umieć przekazać także wiadomość osobom, którym tym razem nie zaproponujemy współpracy. To właśnie moment, w którym trzeba podziękować za dotychczasowe starania wydaje się być kluczowym. Do nas należy decyzja, czy sprawimy pozytywne wrażenie, czy spalimy za sobą wszystkie mosty. Wpływa to na postrzeganie całego przedsiębiorstwa w środowisku przyszłych kandydatów. Na co więc zwrócić szczególną uwagę w ostatnim etapie rekrutacji?

Więcej na ten temat tutaj.

3. Skuteczny onboarding – w jaki sposób przyjąć pracownika, by został na dłużej? Dzisiejszy rynek jest trudny dla rekruterów, bo to pracownik dyktuje warunki. Firmy prześcigają się w wynajdywaniu nowych technik rekrutacyjnych, dzięki którym mogą ściągnąć do siebie najlepsze talenty. Niestety wprowadzenie nowego pracownika często pozostawia wiele do życzenia. Pierwszy dzień biurze zaczyna się od oprowadzenia po firmie, przełożony przekazuje podstawowe informacje o czekających obowiązkach i dalej nowy pracownik pozostawiony jest sam sobie… Dlaczego onboarding jest tak ważny? Poznaj skuteczną metodę 4C.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Jak przełożyć problem klienta w sukces firmy? Pierwszym krokiem oraz podstawowym działaniem w tym celu jest ustalenie, co taka naprawdę jest wartością dodaną dla klienta. Trzeba spojrzeć na to nie z perspektywy organizacji, lecz z perspektywy klienta. Okazuje się, że nie jest to rabat ani promocje. Klient dokładnie wie, czego chce, a najczęściej jest to rozwiązanie jakichś problemów i niedogodności. W jaki sposób ustalić potrzeby klienta? Jak wykorzystać zgromadzoną wiedzę w działaniach biznesowych? 

Więcej na ten temat tutaj.

5. Koszty procesu rekrutacji. Proces rekrutacji kosztuje nie tylko dużo czasu, lecz również pieniędzy. Na szczęście coraz więcej firm zaczyna dostrzegać duże znaczenie dobrze przeprowadzonej rekrutacji. Oprócz kosztów oczywistych występują także dodatkowe, które wspierając cały proces. Automatyzacja to jeden ze sposobów, dzięki któremu można nie tylko usprawnić działania rekrutacyjne, ale także zaoszczędzone pieniądze. Jakie czynności można usprawnić? 

Więcej na ten temat tutaj.

6. Polacy coraz pewniejsi swoich umiejętności. Polscy pracownicy przestają być malkontentami. Wyniki corocznego raportu ADP „Workforce View in Europe” pokazują, że aż 80% badanych Polaków optymistycznie myśli o następnych pięciu latach w swoim aktualnym miejscu pracy. Co więcej, wzrosła liczba osób, które są bardziej pewne kwalifikacji zawodowych, które zagwarantują sukces zawodowy. Jak poszczególne branże wpływają na samopoczucie pracowników? Czy pewność siebie zależy od wieku pracowników?

Więcej na ten temat tutaj.

7. Szukasz skutecznego specjalisty ds. sprzedaży? Sprawdź jak ich przyciągnąć. Okazuje się, że jednym z najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku są sprzedawcy. Wzrost ofert pracy dla tej grupy sukcesywnie wzrasta. Z badania Michael Page „Confidence Index” wynika, że 80 % handlowców jest zadowolonych z ogólnych warunków zatrudnienia, a 67% również z wysokości pensji. Przyciągnięcie i zatrzymanie ich na dłużej wydaje się być tym bardziej trudne. Zatem w jaki sposób skutecznie pozyskać nowego specjalistę ds. sprzedaży?

Więcej na ten temat tutaj.

8. Social collaboration – co zyskujesz? Współpraca zespołowa może przynieść wiele korzyści. Wykonywanie zadań, wymianę wiedzy oraz bieżącą komunikację warto wspierać przy użyciu systemu ERP czy CRM. Nowoczesne systemy stworzone z myślą współpracy online, są bardziej zautomatyzowane i intuicyjne dla nowych użytkowników. Interakcja i wspieranie efektywnej komunikacji pomiędzy pracownikami, pozwala budować przewagę konkurencyjną. Jakie jeszcze korzyści dla firm niesie ze sobą współpraca online?

Więcej na ten temat tutaj.

9. Rola chatbotów w rekrutacji ciągle rośnie. Sztuczna inteligencja od długiego czasu wspiera procesy rekrutacji. Organizacje pozwalają sobie na jednoczesną publikację ogłoszeń pracy na wielu job boardach, automatyzację w dostarczeniu powiadomień informujących potencjalnych kandydatów o nowych ogłoszeniach, czy odpowiedzi zwrotnej kandydatom na temat etapu, na którym jest ich aplikacja bądź informować o jej odrzuceniu. Okazuje się jednak, że chatboty można także wykorzystać w pierwszych dniach nowej pracy. Jak wygląda nowoczesny onboarding? 

Więcej na ten temat tutaj.

10. Niech Twoje spotkania nie będą stratą czasu! Pierwszym krokiem do efektywnych spotkań jest… wyrzucenie kogoś ze spotkania już na etapie planowania. Warto postawić sobie pytanie, czy wszyscy uczestnicy organizowanych zebrań na pewno są niezbędni. Managerowie często nie ocenieniają swoich spotkań jako wysoko produktywnych. Jest ich bardzo dużo, ale okazuje się, że nie zawsze są potrzebne. Jak temu zaradzić? W jaki sposób planować ważne zebrania? 

Więcej na ten temat tutaj.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner kierujący do e-booka:

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze