Różnorodność plusem dla biznesu. Hello News 30.06.2020 r.

Choć wszyscy jesteśmy świadomi, że na obecnych lub przyszłych pracowników nie powinniśmy patrzeć przez pryzmat wieku czy płci, to niestety w dalszym ciągu nie brakuje nam określania różnic. Cieszą nas jednak wyniki badań Linkedin Global Talent Trends 2020, z których wynika, że aż 89% z nas uważa, że zespoły zróżnicowane pokoleniowo są dobrym zjawiskiem. Co więcej, nadzieją napawa pozytywny trend dotyczący zróżnicowania managementu pod względem płci. Choć argumentów przemawiających za różnorodnością w biznesie jest naprawdę wiele, to warto podkreślić, że stawiając na równe traktowanie zdecydowanie łatwiej jest zatrudnić, a następnie zatrzymać wykwalifikowanych specjalistów. 

1. Czy różnorodność w biznesie popłaca?

Jak wynika z raportu Hays, skuteczność w działaniu czy zarządzaniu nie ma płci. Dodatkowo, organizacje zachowujące różnorodność zyskują na tym finansowo, co potwierdzają ich przychody, które są wyższe od średniej o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt procent. Jak wynika z artykułu, to efekt skuteczniejszego wykorzystania potencjału zespołu.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Kick-off meeting w HR i EB

Pojęcie zaciągnięte ze świata sportu, oznaczające “wykopnięcie” piłki, zostało wdrożone do biznesu jako synonim rozpoczęcia pracy czy pierwszego spotkania w zespole lub grupie projektowej. O co należy zadbać podczas kick-offu? Co powinno znaleźć się na checkliście spotkania? Jak dobrze zorganizowane spotkanie wpływa na zaangażowanie zespołu? Tipy i odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w najnowszym artykule bardzo HR.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Pokolenie BB, X, Y, Z – po co nam te definicje?

Z założenia definiowanie pozwala nam na lepsze poznanie i zrozumienie danego zagadnienia. Choć definicje pokoleń mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników, to niewątpliwie dają nam wskazówki, jak lepiej zrozumieć osoby urodzone i dorastające w poszczególnych latach i okolicznościach. Ważne jest jednak mocne podkreślenie, aby nie dać się ponieść pokoleniowym stereotypom. O tym, jak rozdzielenie pokoleniowe ma się do biznesu oraz o plusach zróżnicowanych zespołów, dowiecie się od Pauliny Mazur

Więcej na ten temat tutaj.

4. Czego oczekuje młode pokolenie w nowej normalności?

Pozostając przy temacie różnic pokoleniowych: wbrew powszechnie panującym stereotypom, młodzi ludzi cenią sobie stabilność zatrudnienia oraz równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Niewątpliwie nowa rzeczywistość wpływa również na postawy młodego pokolenia zmieniły się m.in. oczekiwania względem formy współpracy, rodzaju umowy. Co więcej, decydując się na aplikację, osoby z niedużym doświadczeniem zawodowym sprawdzają potencjalnego pracodawcę, ale to nie wszystko w temacie zmian. Więcej o tym, jak Covid-19 wpłynął na postawy pokolenia Z i ocenę rzeczywistości, przeczytacie w raporcie Młodzi Polacy na rynku pracy w “nowej normalności” oraz artykule HR standard. 

Więcej na ten temat tutaj.

5. Dlatego boimy się technologii? O mitach w branży HR Tech

Jak będzie wyglądać praca za 10 lat? Z badań Dell Technologies wynika, że w 2030 roku aż 30% naszych aktualnych zadań będzie zautomatyzowane. Co jest więc kluczem do rozwoju organizacji? Odpowiedź jest z pozoru bardzo prosta: automatyzacja połączona ze zwiększeniem wydajności, a także poprawą zaangażowania pracowników. 

Jeżeli i w Twojej głowie pojawia się szereg różnych obaw związanych z wprowadzeniem nowych technologii, koniecznie przeanalizuj najpowszechniejsze mity związane z branżą HR Tech.

Więcej na ten temat tutaj.


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com