Kolejne zmiany na rynku pracy. Hello News 28.04.2020 r.

Kolejny tydzień to kolejne zmiany na rynku pracy, wywołane kryzysem gospodarczy związanym z pandemią koronawirusa. Przed nami między innymi nowelizacja w tarczy antykryzysowej, która wpłynie na kodeks pracy. Pojawia się także coraz więcej inicjatyw wspierających pracodawców i pracowników. W dzisiejszym wydaniu Hello News również o tym, jak odnaleźć się w kryzysie w przestrzeni domowej oraz o tym, jak podejść do organizacji własnego wydarzenia online. Miłej lektury 🙂

1. Czy można zadbać o work-home-balance w trybie pracy zdalnej?
Podejście work-life-balance jest nam już wszystkim dobrze znane, jednak na ile aktualne jest ono w obecnej sytuacji? Odpowiednikiem w czasach wymuszonej pracy z domu jest work-home-balance, gdzie istotą jest utrzymanie równowagi między zachwianą codziennością, a trybem home office, który także często jest utrudniony.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Nowelizacja tarczy antykryzysowej a kodeks pracy.
Rząd pracuje nad kolejną nowelizacją tarczy antykryzysowej, której głównym celem jest przeciwdziałanie kryzysowi wywołanemu pandemią koronawirusa.  W tak zwanej “tarczy 3” ma znaleźć się doprecyzowanie zasad pracy zdalnej, umożliwienie przesłania wypowiedzenia w formie mailowej czy ułatwienie w obniżeniu wymiaru czasu pracy. Mowa także o złagodzenie zasad kodeksu pracy.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Inicjatywy.info – serwis zbierający w jednym miejscu działania pomagające pracownikom oraz pracodawcom w walce ze skutkami pandemii koronawirusa.
W ostatnim czasie powstało bardzo wiele inicjatyw, których założeniem jest niesienie pomocy pracownikom oraz firmom dotkniętych gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa. Pomysłów jest naprawdę wiele. Przykładem takiej inicjatywy dla branży IT jest Just Join Select. To pierwsze narzędzie dla „ławki” i outplacementu, gdzie pracodawcy mogą rekomendować programistów lub całe zespoły, z którymi rozwiązali współpracę.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Rekrutacja na TikToku. Czy to dobry sposób na dotarcie do kandydatów?
Metod na skuteczne dotarcie do kandydatów znamy naprawdę wiele. Nie da się też ukryć, że media społecznościowe są coraz częściej i chętniej wykorzystywanymi obszarami do komunikacji z kandydatami. Ale czy również Tik Tok stanie się narzędziem, które skutecznie przyciągnie nowych pracowników i będzie wsparciem w rekrutacji?

Więcej na ten temat tutaj.

5. Chcesz zorganizować webinar czy szkolenie online? Dowiedz się, jakich narzędzi użyć, planując wydarzenie w sieci.
W ostatnim Hello News mówiliśmy o tym, że organizowanie wydarzeń online stało się coraz powszechniejsze. Jeżeli i Ty lub Twoja firma myślicie o wykorzystaniu tego czasu na dzielenie się wiedzą lub po prostu nie możecie (z wiadomych przyczyn) zorganizować swojego wydarzenia offline, to koniecznie przeczytajcie o tym, z jakich narzędzi skorzystać, ile kosztuje organizacja wydarzenia online, co jest najważniejsze przy planowaniu takiego eventu oraz na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Więcej na ten temat tutaj.


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z canva.com