Klucze udanej rekrutacji. Hello News 21.07.2020 r.

Choć pogoda nie sprzyja wakacyjnym nastrojom, to już wznowienie rekrutacji i dynamiczne dążenie rynku do stanu sprzed pandemii napawa optymizmem. W dzisiejszym Hello News polecamy artykułu na temat sourcingu, referencji, empatii w zarządzaniu, a także budowania marki pracodawcy wśród uczniów. 

1. Słowa klucz kluczem do sukcesu? 

Kontynuując temat sourcingu z zeszłotygodniowego Hello News, dziś pod lupę bierzemy kwestię związaną z przygotowaniem słów kluczy. W najnowszym wpisie Kasi Tang przeczytacie między innymi o tym, jaki wpływ na wynik wyszukiwania kandydatów mają słowa klucze, jak dobrać właściwe frazy, a także jak należy je przechowywać, aby usprawnić pracę. W tekście znajdziecie inspiracje, które pomogą usprawnić wyszukiwanie najlepszych talentów, ale i informację na temat konsekwencji wybierania słów kluczowych na chybił trafił.  

Więcej na ten temat tutaj.

2. Jaką wartość niosą ze sobą referencje? 

Rekrutacja nowych talentów, choć różni się ilością etapów w zależności od stanowiska, jest generalnie procesem złożonym. Poza standardową rozmową, jednym ze sposobów uzyskania dodatkowych informacji na temat kandydata są również referencje. W tekście Uli Zając-Pałdyny znajdziecie informacje, jakie pytania zadać, aby uzyskać użyteczną opinię na temat kandydata, przy zachowaniu szalenie istotnych kwestii związanych z przepisami RODO. 

Więcej na ten temat tutaj.

3. Staże wakacyjne. Jak budować markę pracodawcy wśród uczniów? 

Sezon wakacyjny trwa w najlepsze, a co za tym idzie, większość staży wakacyjnych jest już prawie na półmetku. Podrzucamy więc kilka przykładów i inspiracji, jakie działania warto prowadzić i na co zwrócić uwagę w komunikacji z najmłodszą grupą potencjalnych przyszłych pracowników. W artykułach EmployerBranding.pl znajdziecie wskazówki m.in. o tym, jak zaplanować działania, dlaczego warto współpracować ze szkołami oraz jak dostosować przekaz do odbiorców.

Więcej na ten temat tutaj i tutaj

4. Praca zdalna jako nowa rzeczywistość biznesowa

W związku ze skutkami pandemii koronawirusa, komunikacja w firmach musiała błyskawicznie przenieść się do przestrzeni wirtualnej. Mimo że w okresie kwarantanny wielu osobom brakowało bezpośredniej interakcji z innymi członkami zespołu, to dobrze ocenią pracę w trybie home office. Czy mieszany model pracy będzie zmianą, która na trwałe zagości w naszej codzienności? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w artykule na temat nowej normalności biznesowej, jaka nastąpiła w czasie po pandemii.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Empatia ważną cechą lidera. Czy da się jej nauczyć?

W swoim artykule Anna Pfejfer-Buczek definiuje empatię jako umiejętności rozpoznawania i współodczuwania stanów emocjonalnych innej osoby, a także zdolności rozumienia sposobu myślenia drugiego człowieka. Co więcej, podkreśla, że wysoki poziom empatii jest niewątpliwie mocną stroną lidera i świadczy o jego dojrzałości. Warto więc być świadomym, że jest to kompetencja o rosnącym znaczeniu w kontekście zarządzania zespołami. 

Więcej na ten temat tutaj.


Zestawienie przygotowały Paulina Płoska i Joanna Czerska-Sikora.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com