oferta pracy w branży kreatywnej

HRakterna środa – Jak powinna wyglądać oferta pracy w branży kreatywnej?

Kiedy Twój potencjalny pracownik szuka nowego miejsca, to jednym z głównych kryteriów, które wpływają na to, gdzie wyśle CV, jest naturalnie oferta pracy. Często zdarza się nawet, że jakiś drobny szczegół potrafi zdecydować, czy zignoruje on dane ogłoszenie, czy będzie zainteresowany. Jako rekruter musisz zadbać o to, aby było ono jak najbardziej zachęcające, a nawet, żeby nie budziło żadnych wątpliwości, która firma jest tą najlepszą dla naszego zainteresowanego.

Skonstruowanie takiej oferty jest nie lada wyzwaniem. To, co powinniśmy zrobić przede wszystkim, to ustalenie profilu potencjalnej osoby, którą chcielibyśmy zatrudnić zarówno pod względem potrzeb firmy, ale – co także jest ważne – potrzeb pracownika. Przykładowo inne wymagania może mieć osoba starsza, inne młodsza. Warto dostosować naszą ofertę pod osobę, którą chcemy zatrudnić. Bez tego nie da się dotrzeć do tej grupy zawodowej, na której nam zależy. Dotyczy to nie tylko wynagrodzenia czy benefitów, ale nawet języka czy narracji, jaką zastosujemy. 

W tym artykule zebraliśmy 10 złotych rad na temat tworzenia skutecznego ogłoszenia o pracę w branży kreatywnej:

  1. Uwzględnij widełki finansowe 

Z badań wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się oferty, które zawierają informację o przewidywanym wynagrodzeniu na danym stanowisku. Ale oprócz tego, że takie ogłoszenia wzbudzają więcej emocji wśród odbiorców, to są one także ułatwieniem dla Ciebie – na przykład już na wstępie pomagają wyeliminować osoby, dla których podana stawka będzie zbyt niska.

  1. Postaw na kreatywność

Pomysłowe ogłoszenia o pracę nie tylko przyciągają potencjalnych pracowników, ale również budują pozytywny wizerunek firmy. Ciekawe grafiki, gry słowne i dystans do siebie to to, co branża kreatywna lubi najbardziej, więc nie należy bać się używać ich w ogłoszeniach.

  1. Unikaj sztampowych sformułowań 

„Lider w branży”, “młody zespół” czy “dynamicznie rozwijająca się firma” to slogany, które już nie działają. Postaw na cechy, które wyróżniają Twoją firmę, i napisz o nich. Minimalizm to klucz do sukcesu.

  1. Luz wskazany! Ale… bez przesady

Używanie kolokwializmów, modnych wyrazów czy emoji świadczy o nieoficjalnej atmosferze w firmie oraz przykuwa uwagę czytelnika. Jednak treść, w której takich zabiegów jest zbyt wiele, nie przyczyni się do budowania wizerunku firmy jako profesjonalnego pracodawcy. Co więcej: może doprowadzić do irytacji świadomych użytkowników polszczyzny, a przecież właśnie na takich osobach powinno Ci zależeć najbardziej. Wniosek? Warto zachować umiar, bo jeśli przedobrzysz, to ogłoszenie może stać się viralem przedstawiającym firmę w mało korzystnym świetle.

  1. Przedstaw realne korzyści – stop owocowym czwartkom

Wiemy, że coraz większa liczba osób zwraca uwagę na zbilansowaną dietę i zdrowy tryb życia, ale jednak dla potencjalnego kandydata najważniejsze są informacje o tym, co rzeczywiście zyska dzięki pracy w Twojej firmie. Pokaż, co możesz zaoferować w kwestii rozwoju i wspinania się po kolejnych szczeblach kariery.

  1. Najpierw wymagaj od siebie

Zanim opublikujesz ofertę pracy, sprawdź pisownię. Literówki, błędy interpunkcyjne czy niepoprawna składnia pojawiają się w co drugim ogłoszeniu. Wyjdź temu naprzeciw – zanim opublikujesz ofertę, najlepiej przekaż jej treść do korekty.

  1. Ściana tekstu? Nie, dzięki!

Aby odbiorca nie miał problemów z przyswojeniem treści ogłoszenia, zadbaj o jej estetyczny format i przejrzystość. Najważniejsze kwestie zawsze warto wyboldować. Do oferty możesz także dodać grafikę lub link.

  1. Dopasuj nazwę stanowiska do doświadczenia

Pamiętaj, że osoba z 5-letnim doświadczeniem nie jest juniorem, a social media specialist nie musi być ekspertem od kampanii offline’owych 😉

  1. Co za dużo, to niezdrowo

Opis Twojej firmy to ⅔ ogłoszenia? A przecież to wymagania i warunki zatrudnienia są najważniejszym aspektem dla osoby poszukującej pracy. Miejscem idealnym na zaprezentowanie historii swojej firmy i innych ciekawostek na jej temat jest brand story!

  1. Czym to ja będę się zajmować…

Dobrą praktyką jest wspomnienie, jakie projekty będzie realizował dany pracownik. Dzięki temu potencjalni kandydaci będą mieli szersze spojrzenie na stanowisko.

 

Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik będzie dla Ciebie przydatny podczas tworzenia treści do kolejnej rekrutacji na Rockecie


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.