Jak budować markę pracodawcy podczas urlopu? Hello News 23.06.2020 r.

Pierwszy dzień lata, opalające słońce, a także wysokie temperatury to znak, że czas wakacji rozpoczął się już na dobre. Kolejne miesiące letnie to okres wzmożonego wypoczynku, który możemy wykorzystać także na budowanie marki pracodawcy. O tym, jak wykorzystać każdy, nawet z pozoru nieznaczący kontakt z kandydatem, w dzisiejszym Hello Newsie.

Słonecznej lektury!

1. Czy będziemy pracować zdalnie więcej niż przed pandemią? Z pewnością tak!

Nie jest przesadą stwierdzenie, że czas pandemii to nowa era postrzegania pracy. Ostatnie tygodnie to w wielu organizacjach czas wdrożenia nowych narzędzi i technologii służących usprawnieniu pracy zdalnej. Jednak home office otworzył pracodawców nie tylko na nowe rozwiązania technologiczne, ale także na elastyczniejsze podejście do czasu pracy i zadaniowe rozliczanie pracy. Z drugiej strony, pracownicy podczas pracy w domu doceniają m.in. możliwość oszczędności czasu czy możliwość większego skupienia na realizacji zadań w zaciszu domowym. Choć o trwałych zmianach jeszcze trudno mówić, to już teraz wiemy, że tradycyjne postrzeganie pracy z pewnością przejdzie mniejsze lub większe transformacje.

Więcej na ten temat tutaj.

2. HR-owiec też pracownik

Czy Wy również jesteście zdania, że działy HR, które dbają o zasoby ludzkie w organizacji, zapominają o dbaniu o własne samopoczucie i potrzeby? Taką tezę przedstawiła w najnowszym artykule Ula Zając-Pałdyna, którą niewątpliwie potwierdza stare polskie przysłowie “szewc bez butów chodzi”. W dobie ciągłych wyzwań, wielu projektów i pojawiających się kryzysów często zapominamy o dbaniu o własną motywację, rozwój czy dobre samopoczucie. Czy my, HR-owcy, jesteśmy doceniani dbając o organizację zza kulis?

Więcej na ten temat tutaj.

3. Opowiedz mi swoją… kulturę organizacji 

Temat kultury organizacji, mimo wielu zmian i pandemii koronawirusa, cały czas pozostaje w centrum uwagi. Wynikać to może z chęci jeszcze mocniejszego motywowania i angażowania pracowników w nowych, często nawet trudniejszych, warunkach pracy. Jasmine Gartner słusznie zauważa, że kultura jest czymś, co nieustannie dopracowujemy. Ale co zrobić, aby Twoi pracownicy podążali za nią? Autorka artykułu wyznaje prostą zasadę wyciągnij wyraźny zestaw wartości i ułóż z nich logiczną historię.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Buddy w procesie onboardingu

Czy wiecie, kim w procesie onboardingu jest buddy? A może macie już wdrożone takie role w Waszych organizacjach? Jeżeli w dalszym ciągu ulepszacie proces wdrożenia nowych pracowników do organizacji, warto przeczytać o tym, kto może zostać buddy’m, jakie zadanie pełni w czasie onboardingu, a także jak sformalizować jego funkcję.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Sezon wakacyjny, czas start!

Czerwiec, lato i… wakacje. Najbliższe miesiące to czas wzmożonych urlopów, a co za tym idzie, także okres ustawiania autoresponderów. Choć dla większości z nas to jedynie automatyczna wiadomość, do której nie przykładamy większej uwagi, dlaczego by nie wykorzystać jej do komunikacji z kandydatami? Na pytanie, jak maksymalnie przyciągnąć uwagę kandydatów, również poprzez autoresponder, swoim artykule odpowiada Maja Gojtowska. Statystki mówią same za siebie dziennie pracownik otrzymuje 121 mili, więc potencjał można ujrzeć choćby w tej liczbie.

Więcej na ten temat tutaj.


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com