Czy stałym elementem zostaną zmiany? Hello News 26.05.2020 r.

Czy Wy też macie takie poczucie, że w ostatnich miesiącach jedynym elementem, którego mogliśmy się spodziewaliśmy, były zmiany? Przejścia na tryb pracy zdalnej, czy zmiana narzędzi wykorzystywanych w codziennej pracy, był zaledwie początkiem dynamicznych zmian. Nowe podejście możemy zaobserwować w komunikacji pracodawców i managerów, w priorytetach pracowników czy w oferowanych benefitach. Właśnie m.in. o tych zmianach – zarówno w podejściu pracowników, jak i pracodawców – w dzisiejszym wydaniu Hello News. Miłej lektury! 

1. Razem ze zmianą priorytetów pracowników potrzeba nam zmiany strategii komunikacji marki?

W najnowszym artykule pulsHR możemy przeczytać o zmianach priorytetów pracowników. Jak twierdzą eksperci, możemy spodziewać się, że na znaczeniu zyskują takie czynniki jak stabilność zatrudnienia i bezpieczeństwo finansowe firmy. Według raportu Randstad Employer Brand Research, tym, co jeszcze na początku 2020 roku przyciągało pracowników najbardziej, to wynagrodzenie i benefity. Jak zmieniły się te oczekiwania w ostatnich miesiącach? Czy czynniki te zmieniają się w zależności od stażu pracy i wieku pracowników? 

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj

 

2. Zmiany w motywowaniu pracowników. Czy bogata oferta benefitów zostanie z nami po pandemii? 

Co ciekawe, pozapłacowe wynagradzanie pracowników, czyli w obecnym rozumieniu benefity, pojawiły się już około 25 lat temu. Wraz z rozwojem rynku pracy i spadkiem bezrobocia, rosła zamożność społeczeństwa oraz potrzeby związane z rozwojem osobistym, pasjami, komfortem pracy czy atrakcyjnym spędzaniem wolnego czasu. Jak pokazują ostatnie analizy, zmiany na rynku pracy dotyczą również ilości benefitów. Choć o konkretnych trendach będziemy mogli mówić po uporaniu się z pandemią, to już teraz wiemy, że na pewno wzrośnie świadomość roli pracy zdalnej, nie tylko w rozumieniu benefitu. 

Więcej na ten temat tutaj.

 

3. Pomoc psychologiczna dla pracowników nową “szczepionką”? 

Coraz częściej różne organizacje decydują się na rozszerzenie pakietu zdrowotnego czy też sami poszukują profesjonalnej opieki psychologicznej dla swoich pracowników, wpisując takie działania w politykę odpowiedzialnego zarządzania zasobami ludzkimi. Nie da się ukryć, że już przed kryzysem zaburzenia psychiczne były narastającym zjawiskiem. Jak podaje psycholog Natalia Szarapow, społecznym problemem w Polsce jest ukryta depresja, a trudności natury psychicznej i emocjonalnej powodują statystycznie najwięcej zwolnień lekarskich. 

Więcej na ten temat tutaj.

 

4. Utrzymanie motywacji w zespołach chyba jeszcze nigdy nie było tak istotne.

Ostatnie dni przyniosły odczuwalne rozluźnienia obostrzeń, możemy także zaobserwować pewnego rodzaju spowolnienie kryzysu związanego z koronawirusem. Jednak pewne jest to, że przed nami jeszcze długa droga do powrotu do normalności. W obliczu niepewności i licznych zakłóceń spowodowanych dynamicznymi zmianami w wielu organizacjach motywowanie, a także docenianie pracowników zeszło na dalszy plan. Choć nie ma jednego, uniwersalnego podejścia do wynagradzania i doceniania pracowników, warto dobrze przeanalizować dostępne możliwości i podejść na nowe do codziennej komunikacji.

Więcej na ten temat tutaj

 

5. Jakie błędy popełniamy projektując onboarding? 

W jednym z poprzednich Hello Newsów polecaliśmy artykuł na temat offboardingu, dziś natomiast polecamy przyjrzeć się błędom popełnianym podczas onboardingu. O znaczeniu pierwszych momentów czy dni w nowej organizacji powiedziano już naprawdę wiele, dlatego już chyba nikt nie ma wątpliwości, jak kluczowy jest to etap Human Experience Journey. Mniejsza rotacja wśród nowych pracowników, większa motywacja do działania oraz pozytywny wpływ na budowanie marki pracodawcy to tylko niektóre ze “skutków ubocznych” dobrze zaprojektowanego procesu onboardingowego.

Więcej na ten temat tutaj


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com