Czy pracując z domu jesteśmy efektywniejsi? Hello News 24.11.2020 r.

Czas płynie, a my nadal w domach! Jednakże nie ma w tym absolutnie niczego złego! Doświadczenia pracy zdalnej po raz kolejny utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to praca efektywniejsza i produktywniejsza, niż w biurze. I właśnie dlatego na tapet bierzemy dzisiaj w głównej mierze pracę z domu.

Zapraszamy do lektury!

1. Czy pracodawca sprawdzi Twoje warunki pracy zdalnej?

Kiedy pracownik pracuje stacjonarnie, w biurze, to nic nie stoi na przeszkodzie ergonomicznej oceny jego stanowiska. Sprawa komplikuje się, kiedy przechodzi na home office. Jaka jest rola pracodawcy w dbaniu o bezpieczeństwo pracowników pracujących w modelu pracy zdalnej? Czy pracodawca może przeprowadzić kontrole w domach, aby sprawdzić warunki pracy pracownika? Jakie prawa i obowiązki spoczywają na pracodawcy, a jakie na pracowniku? 

Odpowiedzi na te pytania znajdziecie tutaj!

2. Po raz kolejny – praca zdalna okazuje się efektywniejsza i produktywniejsza!

Według danych z raportu „Zaangażowanie w czasie pandemii. Wpływ Covid-19 i zdalnego trybu pracy na efektywność polskich firm” aż 84 proc. pracowników wysoko oceniło swoją efektywność i produktywność podczas pracy zdalnej. Jest to szczególnie ciekawe, biorąc pod uwagę, że wielu z nich nigdy wcześniej nie wykonywało zawodowych obowiązków z domu. 

O tym, jakie zmiany nastąpiły w naszej sferze zawodowej wraz z pojawieniem się pandemii, dowiecie się stąd.

3. Jeszcze efektywniej na pracy zdalnej?

Jak wskazuje autorka tekstu, prawie 60% specjalistów HR twierdzi, że nie zaoferowało pracownikom żadnych szkoleń z zakresu pracy zdalnej. I chociaż większość osób pracujących na home office lepiej ocenia swoją efektywność, niż pracując z biura, to nadal potrzebują oni pomocy przy organizacji takiej pracy. Warto zapoznać się ze wskazówkami, jak im to ułatwić.

A znajdziesz je tutaj.

4. Społeczne nastroje, a komunikacja z pracownikami.

Co robić w sytuacjach, w których społeczne nastroje odbijają się na pracownikach? Naturalnie, podstawową zasadą w takich sytuacjach jest otwartość na otoczenie i komunikacja. Ale jak doprowadzić do tego w praktyce i dążyć do tego, aby pracownik czuł się komfortowo? Marta Kowalczyk – Rompała z Hub HR zaprezentowała pięć złotych rad, jak stworzyć w organizacji atmosferę wolności poglądów.

Sprawdźcie ten artykuł, aby je poznać!

5. Najbardziej absurdalne benefity pracownicze w IT

W ramach organizowanego przez Just Join IT konkursu poprosiliśmy Was, abyście w jednym zdaniu opisali najbardziej absurdalny benefit pracowniczy, jaki wprowadzilibyście do branży IT. Po zebraniu wszystkich odpowiedzi poddaliśmy je głosowaniu społeczności. I to nie byle komu, gdyż właśnie programistom. 

Co z tego wynikło? Sprawdźcie! 😉


Zestawienie przygotował Adam Zamczała.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.