Co robić w deszczowe dni? Słuchać podcastów! Hello News 19.05.2020 r.

Jeszcze trzy miesiące temu nikt z nas nie przypuszczał, że rozmowy o zmianach i pandemii koronawirusa zostaną z nami na tak długo i wpłyną na wszystkich aż tak mocno. Choć pogoda z początku maja dodała nam wszystkim sporo pozytywnej energii, to niestety ostatnie dni pełne szarości i deszczu nie nastrajają już tak pozytywnie. W związku z tym, to my chcemy dać Wam powera do działania, dlatego przygotowaliśmy dla Was sporą dawkę inspiracji. W dzisiejszej prasówce przeczytacie o tym, jakich podcastów posłuchać podczas deszczowych popołudni, a także znajdziecie kilka artykułów z inspiracjami na temat komunikowania oraz dbania o kulturę i dobre samopoczucie organizacji.
Mimo niesprzyjającej aury, życzymy słonecznej lektury!

 

1. Których podcastów o HR i E-learningu warto posłuchać?

Dlaczego warto słuchać podcastów? Korzyści jest naprawdę wiele. Zaczynając od tego, że w łatwy, wygodny i często darmowy sposób możemy zdobyć realną i praktyczną wiedzę oraz efektywnie wykorzystać czas, a także zwiększyć swoją motywację i wiarę we własne siły. A że z czasem pojawiło się wiele interesujących podcastów z obszaru HR i rozwoju osobistego, to polecamy Wam artykuł Gromar, w którym zebrano subiektywnie najlepsze. 

Więcej na ten temat tutaj

 

2. Jak komunikować się z zespołem wielopokoleniowym?

Jak zarządzać zróżnicowaną wiekowo grupą, aby każdemu zapewnić właściwe wsparcie? Jakie mają potrzeby i czym kierują się w pracy osoby w poszczególnych przedziałach wiekowych? Te i wiele podobnych pytań, zadają sobie managerowie i osoby zarządzające, wspierające różne pokolenia. Obecnie na rynku spotykają się aż cztery pokolenia pracowników: przedstawiciele generacji Baby Boomers oraz pokolenia X, Y, Z. Koniecznie więc przeczytajcie o różnicach w podejściu do pracy, doświadczeniu zawodowym, sposobie komunikacji czy nawiązywaniu relacji. 

Więcej na ten temat tutaj

 

3. Czy warto prowadzić komunikację podczas zwolnień grupowych?

Maja Gojtowska w swoim wpisie przekonuje, że dobrze poprowadzona komunikacja można paradoksalnie przynieść firmie ambasadorów. W artykule przeczytacie także, że nie należy się bać podejmowania takich działań. Co więcej, mogą one przynieść (zarówno osobom zwalnianym, jak i pracownikom pozostającym w organizacji), poczucie spokoju. Jeżeli w Waszej organizacji musieliście zmierzyć się ze zwolnieniami grupowymi to, koniecznie dowiedzcie się o tym, kto jest odbiorcą, jakie etapy zawiera i na jakie pytania powinny odpowiadać komunikaty w tym trudnym momencie. 

Więcej na ten temat tutaj

 

4. Czy organizacje dbają o dobre samopoczucie swoich pracowników?

W ostatnim czasie działy HR i managerowie musieli stawić czoła wielu wyzwaniom naraz, ale czy znajdowali także czas na bardziej złożone kwestie, takie jak na przykład dbanie o dobre samopoczucie swoich zespołów? W publikacji przeczytacie o tym, jakich kluczowych rzeczy potrzebują pracownicy w czasie pandemii.

Więcej na ten temat tutaj

 

5. Home office zostanie z nami na dłużej?

Jeszcze trzy miesiące temu, praca zdalna była benefitem, na który decydowali się jedynie pracodawcy w niektórzy branżach. Jednak przymusowe przejście na pracę w domu mocno zmieniło podejście wielu firm. Pokazują to badania Hays Poland, z których wynika, że zamiar wprowadzenia zdalnego trybu pracy ma obecnie co trzeci pracodawca, natomiast ponad połowa organizacji rozważa utworzenie w przyszłości rozproszonych zespołów.

Więcej na ten temat tutaj


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com